בעקבות החרם של כחול לבן: הקואליציה לא תשתתף בהצבעות במליאה

אבי רבינא No Comments on בעקבות החרם של כחול לבן: הקואליציה לא תשתתף בהצבעות במליאה

בעקבות חרם ההצבעות של כחול לבן הכריזו בקואליציה על שחרור מוקדם לחברי הכנסת והקואליציה לא תשתתף בהצבעות היום במליאה

הכנסת
הכנסת צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הקואליציה הכריזה על שחרור מוקדם לחברי הכנסת מההצבעות במליאה, זאת בעקבות החרם שהטילו בכחול לבן על ההצבעות במליאה על רקע אי קידום חוק הפנסיות ולאחר שכשלו ניסיונות הגישור מול גנץ.

במצב כזה, צפויות הצעות החוק של האופוזיציה לזכות לרוב ובאופוזיציה ירשמו ניצחונות תודעתיים נוספים. במקביל, בליכוד משכו את ההצעה להקמת ועדת חקירה לפרשת המימד החמישי, כמחווה לגנץ.

‏ח"כ איתן גינזבורג מכחול לבן אמר בריאיון לרדיו 90 על השרה מיכאלי: "מי שהחליט לא לתמוך בקריאה ראשונה בהצעת חוק של הקואליציה – אחראי למשבר, חד משמעית".

מיכאלי הגיבה בריאיון לגל"צ: "לא אמרתי שנצביע נגד. אמרתי שאני מתנגדת, אבל לא אמרתי שנצביע נגד. צריך לעשות התאמות נוכח המציאות".

מוקדם יותר הודיעה סיעת כחול לבן כי חברי הסיעה לא ישתתפו בחקיקה הפרטית היום בכנסת ולא יקחו חלק בהצבעות למעט שלושה נושאים שיש "פגיעה מהותית או מיידית באם יעברו", ובהן תתנגד כחול לבן יחד עם הקואליציה.

שר הביטחון ויו"ר כחול לבן בני גנץ מסר: "כחול לבן ואני לא נתפשר על העברת החוקים והחלטות הממשלה שהתקבלו ונוגעות באופן ישיר לביטחון ישראל, עוצמת צה״ל ועתידו ודמותה של החברה הישראלית".

ההצבעות בהן תשתתף הסיעה ותתנגד הן הצעת החוק להגבלת כהונת שופטי בית המשפט העליון, הקמת ועדת חקירה פרלמנטרית לעניין "הכפלת מחיר הצוללות" והצעת חוק-יסוד: השפיטה (תיקון – הקבלת התקופה המרבית לכהונת שופט בית המשפט העליון למשך כהונת ראש ממשלה).

ביום שני הכריז גנץ כי סיעתו לא תיקח חלק בהצבעות במליאת הכנסת למעט הצבעת אי האמון בממשלה, זאת על רקע אי קידום של חוקים אותם הוא מבקש לקדם ובראשם עיגון בחקיקה ראשית של 'הגדלת הרמטכ"ל' לפנסיות של קציני צה"ל.

בסיום ישיבת הסיעה אמר גנץ: "צר לי שגורמים פוליטיים ופופוליסטיים, חלקם פוסט ציונים ממש, החליטו לפגוע בביטחון המדינה במודע, בחיילי החובה, במשרתי הקבע ובאנשי המילואים ששומרים על המדינה, והם יותר חשובים למאבק באיראן לא פחות מכל מטוס או מערכת מתוחכמת. אי אפשר שפעם אחר פעם הקצוות ימשכו את המרכז בממשלה. מי שלא מצביע בעד החלטות הממשלה מסכן את המשך קיומה".

גנץ הוסיף, כי: "זכות קיומה של הממשלה הוא ביטחון ישראל, הביטחון הכלכלי והביטחון החברתי של כלל חלקי החברה ללא קשר לשיוך פוליטי, ולכן כחול לבן לא תתפשר על החוקים והמדיניות הנדרשת לכך בכנסת ובממשלה".



0 תגובות